Coraz więcej przypadków oszustw „na pracownika banku” odnotowują policjanci z regionu. Ofiarami padają nie tylko osoby słabo zorientowane w kwestiach cyberbezpieczeństwa, jak np. Seniorzy, ale również osoby młode. Wśród tych ostatnich jest 30-letni mieszkaniec powiatu mogileńskiego, który właśnie w taki sposób stracił swoje pieniądze.
Mężczyzna poinformował, że odebrał telefon od osoby, która przedstawiła się jako pracownik banku. Oszust w trakcie rozmowy nakłonił go do zainstalowania złośliwej aplikacji. W ten sposób uzyskał dostęp do jego telefonu komórkowego i konta. Przestępca w krótkim czasie wypłacił oszczędności 30-latka oraz wziął na niego kilka pożyczek. Mężczyzna stracił w ten sposób 40 tysięcy złotych. Do innej próby doszło w Wielkopolsce. Wtedy jednak oszyści mieli pecha, gdyż dodzwonili się do policjantki. Kiedy ta przekazała, że uda się do placówki banku i na komendę policji, oszust się rozłączył.
Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności i zwrócenie uwagi na fakt, iż pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta lub kodu autoryzacyjnego, nie polecają także instalowania jakichkolwiek aplikacji, z której mogą wykonywać operacje na koncie klienta. O tego rodzaju próbach oszustwa należy natychmiast powiadomić bank i Policję.
(opr. M. Januchowski, źródło: KPP Mogilno)